Display Sidebar

Tilaus- ja toimitusehdot

1. Ehtojen soveltaminen

1.1. Seuraavia ehtoja sovelletaan H. Vesala Oy:n (myöhemmin Vesala) ja sen asiakkaiden (myöhemmin Asiakas) välisessä verkkokaupankäynnissä. Vesala sitoutuu noudattamaan toiminnassaan hyvää kauppatapaa sekä sähköisestä kaupankäynnistä, postimyynnistä ja kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

1.2. Verkkokauppa on tarkoitettu ensi sijassa yritys- ja yhteisöasiakkaille. Vesala ei myy tuotteita verkkokaupassa alle 18-vuotiaille kuluttajille.

2. Rekisteröityminen

2.1. Tuotetietojen selaaminen ei edellytä rekisteröitymistä, mutta tuotteiden hinnat näkyvät vain rekisteröityneille asiakkaille. Rekisteröityminen edellyttää käyttäjänimen sekä toimivan sähköpostiosoitteen antamista ja maan valitsemista. Maavalintaa ei voi myöhemmin muuttaa.

2.2. Tuotteiden tilaaminen edellyttää lisäksi Asiakkaan nimen, yrityksen, puhelinnumeron ja toimitus- ja laskutusosoitteiden sekä ALV-numeron antamista. Ne täytetään ensimmäisen tilauksen yhteydessä eikä niitä tarvitse antaa myöhemmin uudelleen.

2.3. Rekisteröinti antaa Vesalalle luvan tallentaa Asiakkaan tiedot asiakasrekisteriinsä.
Asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Vesala sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille ilman Asiakkaalta erikseen pyydettävää suostumusta.

2.4. Henkilötietolain (523/1999) 10 § mukainen yksityishenkilöitä koskeva rekisteriseloste löytyy tämän sivun lopusta.

3. Tilauksen sitovuus

3.1. Tilaus on Asiakasta sitova kun maksutapahtuma on suoritettu. Verkkokaupankäynnissä yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu ensisijassa sähköpostitse tai kiireellisessä tapauksessa puhelimitse.

3.2. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta ennen tilauksen toimitusta. Peruutus pitää tehdä sähköpostitse. Toimitus on tapahtunut, kun Asiakkaalle on toimitettu osa tilauksesta tai lähetetty ilmoitus tilauksen toimittamisesta.

3.3. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin. Vesala ei voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ilman eri sopimusta Asiakkaan kanssa.

4. Hinnat

4.1. Verkkokaupan hinnat näkyvät vain rekisteröityneille asiakkaille. Hintojen näkyvyydessä saattaa olla tämän lisäksi tuote- tai maakohtaisia lisärajoituksia.

4.2. Voimassa oleva hinta on hinta, joka on näkyy verkkokaupassa kyseisen tuotteen kohdalla.  Hinta saattaa vaihdella tuotteen valitusta kokoonpanosta riippuen. Hinnat on ilmoitettu on Euroissa (EUR) ilman arvonlisäveroa.

4.3. Mikäli tuotehinnoissa on virhe, tai mikäli Asiakas on antanut hintaan tai asiakkuuteensa vaikuttavaa väärää tietoa, Vesala voi mitätöidä jo tehdyn kaupan ja hyvittää Asiakkaan maksamat maksut tälle ilman muuta korvausvelvollisuutta.

4.4. Suomen 24% arvonlisävero lisätään automaattisesti loppusummaan tilausvaiheessa, paitsi jos:

  • Asiakas on muualta EU-alueelta kuin Manner-Suomesta ja antaa oikeaksi todennettavissa olevan ALV-numeron
  • Asiakas on EU:n tai EU:n veroalueen ulkopuolelta, kuten Ahvenanmaalta

4.5. Vesala ei jälkikäteen hyvitä esim. väärästä ALV-numerosta EU-alueella loppusummaan aiheettomasti lisättyä arvonlisäveroa.

4.6. Vesala pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin ja mahdollisuuteen käyttää muissa myyntikanavissa poikkeavia hintoja.

5. Maksutavat

5.1. Verkkomaksu tai luottokortti

Kotimaassa kätevin tapa maksaa ostokset on käyttää verkkomaksua tai luottokorttia. Vesala käyttää maksujen välityksessä Checkout.fi –palvelua joka on yksi suurimmista maksunvälityspalveluista. Verkkokauppa toimii yleisimmillä maksu- ja luottokorteilla.

5.2. Paypal

Ostokset voi maksaa myös kansainvälisen Paypal-palvelun avulla. Palvelu edellyttää että Asiakkaalla on perustettu Paypal-tili.

5.3. Etukäteismaksu

Etukäteismaksun valitseva Asiakas saa tilaukseensa Vesalan pankkiyhteystiedot. Niiden avulla ostokset voi maksaa käyttämällä viitteenä (lisätietokentässä) tilausnumeroa. Maksun ilmestyminen Vesalan tilille kestää tyypillisesti kotimaassa n. 2 päivää. Ostokset toimitetaan kun maksu näkyy ja on tarkistettu oikeaksi, mikä kestää yleensä 1-2 työpäivää. Jos maksu ei saavu 14 päivän kuluessa, tilaus perutaan.

5.4. Maksu laskua vastaan

Verkkokaupassa ei voi tilata tuotteita laskua vastaan. Tiliasiakkuus edellyttää että Vesala hyväksyy asiakkuuden ja maksuehdot etukäteen. Tilaaminen ja muu yhteydenpito tapahtuu muita kanavia käyttäen.

5.5. Postiennakko

Postiennakkotilaus ei ole tällä hetkellä mahdollinen verkkokaupassa.

5.5. Virheellinen maksu

Jos Asiakkaan maksama summa ei täsmää laskun loppusumman kanssa, tilausta ei toimiteta ennen kuin puuttuva osuus on suoritettu. Jos Asiakas on maksanut liikaa, Vesala palauttaa ylijäämän Asiakkaalle erikseen sovittavalla tavalla. Tämä ei koske mahdollisesti turhaan maksettua arvonlisäveroa.

6. Tilaus- ja toimitusvahvistus

6.1. Kun tilaus on vastaanotettu, Asiakas saa sähköpostitse automaattisen tilausvahvistuksen. Mikäli tilauksen käsittelyssä havaitaan että toimitusaika poikkeaa tavanomaisesta, lähetämme tiedon arvioidusta toimitusajasta.

6.2. Kun tilaus toimitetaan, siitä lähetetään ilmoitus sähköpostilla. Pyrimme ilmoittamaan myös lähetyksen mahdollisen seurantakoodin.

7. Toimitustavat

7.1. Toimitustavat Suomeen:

  • Posti tai muu Vesalan valitsema kuljetusliike.
  • Nouto Vesalan toimitiloista (Peräsimentie 1, 03100 Nummela) on mahdollinen, mutta suosittelemme noutoajankohdan sopimista erikseen sähköpostitse tai puhelimitse (044 200 2005).

Postipaketti tai kuljetuspalvelun kautta lähetetty paketti toimitetaan Suomessa Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen tai lähimpään noutopisteeseen.

7.2. Toimitustavat ulkomaille

  • Posti tai muu Vesalan valitsema kuljetusliike kuten UPS.

Toimituksissa ulkomaille paketin tarkka toimitustapa ja aika riippuu kyseisen maan kuljetuspalveluista.

Vesala-tuotteiden pääasiallinen harmonisoitu tullikoodi on 90304000.

8. Toimituskulut

8.1. Postitse tai kuljetusliikkeen kautta lähetettävien pakettien lähetyskulut määräytyvät tuotteiden yhteenlaskettujen painojen sekä toimitusosoitteen mukaan. Niiden lisäksi veloitetaan 9 euroa (alv 0%) käsittelykuluja lähetyksen koosta riippumatta. Kaikki toimituskulut näkyvät ostoskorissa ja tilausta viimeisteltäessä, ennen varsinaista tilausvahvistusta.

8.2. Mikäli tuotteet noudetaan Vesalan toimipaikasta, eikä niiltä vaadita erityistä pakkaamista, toimituksesta ei peritä käsittely- tai lähetyskuluja.

9. Toimitusaika

9.1. Mikäli tuote on Vesalan varastossa, arvioitu toimitusaika on 1-2 työpäivää kun toimitus tapahtuu Suomeen.

9.2. Tuotteen saatavuustilanne näkyy kunkin tuotteen tuotesivulla. ”Varasto loppu”- tieto tarkoittaa ettei tuotetta ole sillä hetkellä varastossa. Yleensä tuotteita saadaan varastoon muutamissa viikoissa. Toimitusaika vahvistetaan tilausvahvistuksen yhteydessä. Vanhentuneet tuotteet -ryhmässä olevia tuotteita ei enää valmisteta.

9.3. Mikäli Asiakas ostaa tuotteita, joille on ilmoitettu eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

9.4. Ylivoimainen este (Force majeure)

Vesala ei vastaa siitä että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Vesalan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen tai tietoliikenteen häiriintymisestä, lakosta tai muusta vastaavasta Vesalan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä tekijästä.

10. Kuljetuksessa tapahtuneet vauriot ja muut reklamaatiot

10.1. Asiakkaan pitää tarkastaa toimitusta vastaanotettaessa, että sen pakkaus ja toimitettu tuote eivät ole vaurioituneet. Mikäli tuote on vaurioitunut, Asiakkaan tulee tehdä asiasta viipymättä vahinkoilmoitus Postille tai kuljetusliikkeelle sekä Vesalalle.

10.2. Mikäli Asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tai toimituksessa on muu virhe, tulee Asiakkaan reklamoida virheestä kohtuullisessa ajassa Vesalalle, ensi sijassa sähköpostitse osoitteeseen sales(at)vesala.fi. Mikäli tuotteessa tai toimituksessa on virhe tai puute, virhe pyritään ensisijaisesti korjaamaan Vesalan toimesta. Virheellisen toimituksen korjaaminen tai palauttaminen sovitaan aina tapauskohtaisesti Vesalan ja Asiakkaan välillä.

11. Palautukset

11.1. Yritysten on aina sovittava mahdollisesta palautuksesta erikseen Vesalan kanssa. Sovitun palautuksen toimituskulut maksaa palauttaja itse ja merkintää ”Asiakaspalautus” ei saa käyttää. Sovittujen palautusten hinnasta hyvitetään ostajalle enintään 70 prosenttia, vaikka palautettu tuote olisi käyttämätön.

11.2. Yksityishenkilöllä EU-alueella on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen ja pakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa: pakkausten tulee olla ehjiä ja tuotteessa ei saa olla käytön jälkiä. Osoitetarroja tms. ei saa liimata suoraan mahdolliseen myyntipakkaukseen.

Yksityishenkilön on sovittava mahdollisesta palautuksesta erikseen Vesalan kanssa. Palautuksen toimituskulut maksaa palauttaja itse ja merkintää ”Asiakaspalautus” ei saa käyttää. Mikäli palautus on tehty asianmukaisesti ja tuotteet ovat käyttämättömiä, Vesala hyvittää maksetun summan Asiakkaalle. Mikäli tuotteita on käytetty tai niiden arvo on alentunut, arvonalenema jää Asiakkaan vastuulle.

11.3. Palautuspyyntö pitää lähettää sähköpostitse osoitteeseen sales(at)vesala.fi ennen tuotteen lähettämistä. Jos Vesala hyväksyy palautuksen, tuote lähetetään hyvin pakattuna postitse tai muulla luotettavalla toimitustavalla osoitteeseen H. Vesala Oy, Peräsimentie 1, 03100 Nummela. Vesala ei vastaa mahdollisesti matkalla kadonneista palautuslähetyksistä.

12. Tietosuoja

Henkilötietolain (523/1999) 10 § mukainen rekisteriseloste:

12.1. Rekisterinpitäjä

H. Vesala Oy, Peräsimentie 1, 03100 Nummela

12.2. Rekisteriasioista vastaava henkilö

Mikko Vesala, puh. 044  200 2005

12.3. Rekisterin nimi

H. Vesala Oy:n verkkokaupan asiakasrekisteri

12.4. Rekisterin käyttötarkoitus
Rekisterin käyttötarkoitus on Vesalan verkkokaupan asiakkaiden tietojen ylläpito, käyttäjätunnistus sekä asiakkaiden tilausten käsittely ja arkistointi. Tietoja voidaan käyttää Vesalan toiminnan kehittämiseen sekä tilastollisiin tarkoituksiin. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain sallimissa ja edellyttämissä rajoissa.

Asiakastietoja voidaan käyttää Vesalan markkinoinnin kohdentamiseen.

12.5. Rekisterin tietosisältö.

Henkilörekisteri sisältää seuraavia tietoja:

  • Asiakkaan etu- ja sukunimi
  • Yrityksen tai yhteisön nimi
  • Käyttäjätunnus ja sähköpostiosoite
  • Postiosoite
  • Puhelinnumero
  • Tiedot aikaisemmista ja käsitellyistä tilauksista
  • ALV-numero

12.6. Säännönmukaiset tietolähteet

Vesalan verkkokaupan Asiakkaan itsensä antamat tiedot.

12.7. Rekisterin suojaus, tietojen luovutus ja tietojen hävittäminen

Asiakastietoja käsitellään luottamuksellisesti ja niihin pääsevät käsiksi vain henkilöt, joilla on tietokannan käyttöön oikeuttava käyttäjätunnus ja salasana. Tietoja säilytetään Suomessa ja niitä ei luovuteta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle eikä kolmansille osapuolille. Rekisteröityneen Asiakkaan tiedot hävitetään tarvittaessa Asiakkaan kirjallisesta pyynnöstä.

12.8. Maksutapahtumatiedot

Vesala ei käsittele eikä säilytä maksutietoja, kuten luottokorttien numeroita, vaan ne hoitaa maksunvälitysyhtiö, jonka kanssa Vesalalla on maksujenvälityssopimus.