Huolto

Huolto, takuu ja elektroniikkaromu

Oma huolto – parempi palvelu

Lähettäessäsi laitteesi meille huoltoon, muista täyttää Huoltosaate.

Huoltosaatteen voit palauttaa täytettynä joko laitteen mukana tai sähköpostitse osoitteeseen: .

Ammattitaitoinen ja nopea huolto on tärkeä osa toimintaamme. Sen vuoksi H. Vesala Oy:llä on ollut koko yrityksen historian ajan oma huolto-osasto. Ulkomailla asiakkaitamme palvelee käytännön syistä myös paikallisia huoltokorjaamoita, mutta kotimaassa olemme pitäneet itsestään selvänä, että huoltotoiminta on omissa käsissämme.

Huolto-osastomme toimii samassa yhteydessä kuin tuotekehitys, valmistus ja myynti. Näin toimintamme eri osa-alueet tukevat luontevasti toinen toisiaan, ja mahdollistavat parhaan tuen sekä tuotteillemme että asiakkaillemme. Alkuperäiset varaosat ja oikeat testausmenetelmiä varmistavat, että huollettu tuote toimii yhtä hyvin kuin ensi kertaa meiltä lähtiessään.

 

Tuontimallien huollot (Geomax, Radiodetection, Schonstedt, DeWalt, Pearpoint)

Taso- ja putkiasennuslaserien huolto

Huoltomme on valtuutettu Geomax -lasereiden huoltopiste. Teemme myös viralliset kalibroinnit kalibrointitodistuksineen Geomax -lasereille.

Kaapelinhakulaitteiden huolto

Huollamme ja korjaamme kaikkia myymiämme Radiodetection -kaapelinhakulaitteita ja tarvikkeita. Teemme myös kalibrointitarkastuksen todistuksineen Radiodetection -kaapelinhakulaitteille. Tiloissamme on myös kattava varaosavarasto, jolloin huolto onnistuu nopealla aikataululla.

Metallinilmaisimien huolto

Huollamme ja korjaamme kaikkia myymiämme White’s, Radiodetection ja Schonstedt – metallinilmaisimia. Vaikka amerikkalainen White’s on jo lopettanut liiketoimintansa voimme vielä toistaiseksi monipuolisesti huoltaa kyseisiä metallinilmaisimia kattavan varaosavaraston ansiosta.

DeWalt taso- ja ristikkolasereiden huollot

Olemme myös DeWalt -lasereiden virallinen huoltopiste. Huollamme ja korjaamme DeWalt -lasereita sekä suoritamme kalibrointeja.

Huollot Pearpoint ja muut tuotteet

Teemme huoltoja mm. Pearpoint -viemärinkuvausjärjestelmille ja kalibrointeja vaaituskoneille. Tiedustelethan silti huoltopalvelun saatavuutta ennen kuin lähetät laitteesi huoltoon.

Kannattaako huollattaa?

Meiltä kysytään usein, kannattaako melko vanhaa laitetta enää huollattaa, tai että laite on kytketty vaikkapa vahvasähköön huonoin seurauksin. Melkein poikkeuksetta vastaus on ’kyllä’. Varaosavarastomme ansiosta useimmat jopa yli 10 vuotta vanhat laitteet saadaan kunnostettua. Nyrkkisääntö on, että jos laite ei ole jäänyt tiejyrän alle, kannattaa huoltoa ainakin kysyä!

Miten parhaiten autat huoltoamme?

Huoltoamme on usein kehuttu nopeudesta ja edullisuudesta. Voit itsekin edesauttaa huoltotapahtumaa jo etukäteen muutamilla aikaa ja rahaa säästävillä pikkuasioilla:

  • Liitä huollettavaan laitteeseen aina kuvaus viasta ja sen synnystä. Kaikki tiedonjyvät ovat avuksi varsinkin, jos vika ei ole jatkuva tai ilmenee vain tietyssä tilanteessa. Kerro myös, syntyikö vika virhekäytön, esim. vahvasähköaltistuksen seurauksena. Kadonneita varusteita voidaan myös helposti täydentää huollon yhteydessä, eli mainitse niistäkin saatteessa.
  • Lähetä mieluiten koko laitteisto huoltoon. Esimerkiksi hakulaitteilla voi olla vaikeaa päätellä onko vika lähettimessä, vastaanottimessa tai esim. liitosjohdossa. Tästä on myös se etu, että laitteiston muutkin osat tulevat samalla tarkastettua, ja sellaisetkin viat, joita käyttäjä ei ole välttämättä edes huomannut tulevat korjattua. Myös mahdollisia päivityksiä voidaan tehdä parhaiten näin.
  • Jos epäilet, että laite on viisainta romuttaa, pane saatteeseen maininta asiasta tai hintakatto. Huollon mielekkyys arvioidaan joka kerta muutenkin, mutta rajatapauksissa on hyvä tietää, pitääkö esim. käyttäjälleen vanha tuttu laite saattaa kuntoon, vaikka se teettäisikin enemmän töitä.
  • Kirjoita saatteeseen tarkat yhteystiedot, eli palautusosoite, laskutusosoite ja vian parhaiten tuntevan henkilön puhelinnumero. Yleensä laitteet toimitetaan molempiin suuntiin rahdinkuljettajalla. Jos haluat tuoda tai noutaa laitteen itse, sovi asiasta etukäteen huoltohenkilöstön kanssa.
  • Jos huollolla on kiire, mainitse siitäkin; yritämme ottaa nämäkin toiveet huomioon. Parhaassa tapauksessa laite lähtee samana päivänä takaisin asiakkaalle kuin se tuli meille. Tyypillinen aika, jonka yksittäinen laite huollossamme viipyy, on muutamia päiviä. Kesäloma-aikoina on toki syytä varautua hiukan pidempiin aikoihin.

Ohjelmistopäivitykset

Monissa laitteissa on ohjelmisto jonka voi päivittää, mutta ei esim. internetin kautta.

Laitteiden romutus ja WEEE direktiivi

Joskus laite on kuitenkin viisainta romuttaa. EU:n WEEE-direktiivin mukaisesti otamme vastaan valmistamamme tuotteet ja palautamme ne asianmukaiseen kierrätykseen.

Takuuasiat

H. Vesala Oy:n valmistamilla laitteilla on vuoden takuu koskien valmistusvikoja. Takuu ei korvaa paristoja ja normaalista kulumisesta tai laitteen väärinkäytöstä syntyneitä vikoja.

Parasta vikojen ennaltaehkäisyä on noudattaa laitteiden omaa käyttöohjetta ja normaalia varovaisuutta. Tuotteemme eivät pääsääntöisesti sisällä esim. paristojen vaihtoa lukuun ottamatta mitään käyttäjän huollettavia kohteita. Likaantuneet laitteet voidaan puhdistaa kostealla kankaalla ja kuivata huolellisesti.

Laitteet on parasta säilyttää omassa kuljetuspussissaan tms. kuivassa tilassa huoneen lämmössä. Veteen pudonneen laitteen paristo on poistettava heti ja paristotilan kansi jätettävä auki, jotta laite pääsee kuivumaan. Laitteen annetaan kuivua huoneen lämmössä.

H. Vesala Oy ei ole vastuussa mistään valmistamansa tai myymänsä laitteen käytön tai käyttämättä jättämisen aiheuttamasta taloudellisesta menetyksestä, haitasta tai vahingosta henkilöille, ympäristölle, teleliikenteelle tai muulle vastaavalle.

Tilaa uutiskirje

Tilaa uutiskirje
© 2024 Vesala
webDesign: Mekanismi »